Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 13 december 2011

Oscar ringde

Det roligaste jag gjort idag var att snacka med Oscar. Jag kom till skolan vid 7.55, speechläraren kom 8.09 alltså en minut innan klockan ringde. Jag tror att dem egentligen ska vara där innan 8. Idag var det typ 5 pers som gjorde sina tal, skönt att jag gjorde mitt igår så att jag bara kan sitta och lyssna och inte behöva oroa mig för mitt. På geometrin gick vi igenom lite nytt och sedan fick vi uppgifter i boken som vanligt, blev klar med det på lektionen. På kemin hade vi ett test, det var det enda vi gjorde. Det var balansera kemiska ekvationer och gå från moles till gram och sånt, mest repetition från tidigare. Lunch åt jag som vanligt nu med samma personer, Mark, Bradley, Tanner, Ryan, Cam, m.fl. På historian hade vi några sidor på powerpoint att gå igenom och sedan fick vi ett nytt arbetsblad. Jag gjorde först klart det från igår och sedan gjorde jag det vi fick idag och blev klar med det på lektionen. Typ en kvart innan lektionen slutade så skulle vi leta i tidningar efter artiklar som vi ska svara på frågor om och sedan läsa svaren inför klassen. Man skulle vara 2 stycken så jag gör det med Mark. På sista lektionen gjorde jag bara det som jag gjort de senaste dagarna där inne, jobbat med att klippa in mig själv i bilder med photoshop. Efter skolan väntade jag på att Paul skulle hämta mig och då ringde Oscar, det var kul, vi snackade i typ en kvart. Hemma kollade jag på Manchester City vs. Bayern München i Champions League, det var en ganska bra match. Manchester City vann med 2-0 men dem gick ändå inte vidare till slutspel för dem kom 3a i gruppen. Jag tror i alla fall att gruppen är slut nu, men jag har ju ingen koll eftersom att jag nästan aldrig tittar på riktig fotboll här borta eftersom alla bra matcher är på så konstiga tider för mig.. Jag gick ut med Jay en liten stund och sedan fixade jag lite käk, s.k. general tso's. Det är typ chicken nuggets med någon speciell sås till och till det åt jag ris som blev över igår. Jag kollade på 90210 och NCIS: Los Angeles ikväll och nu ska jag gå och sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar