Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 5 december 2011

Julfest i Jasper

Till julfesten på söndagen skulle vi ha med oss en julklapp och det var därför jag åkte till Wal Mart i lördags. Jag köpte en dvd-film för 5 dollar, det var två filmer i fodralet. Det var två komedier med Steve Martin i huvudrollen på båda, den ena filmen var ”The man with 2 brains” och den andra kommer jag inte ihåg. Jag hittade även en film som jag själv ville ha som jag köpte till mig, det var ”A man apart” med Vin Diesel. Hemma hos Mark så tog vi det bara lugnt ett tag och spelade lite fifa 12, sedan åkte vi till St. Pats (en skola) och spelade inomhusfotboll vilket var roligt. Vi spelade tills typ kl 9 och sedan åkte vi till Donken och käkade lite. Det var så mycket folk i kö för det var ett helt skollag därinne, så vi gick ut och tog bilen i drive-thru och köpte maten och sedan gick vi in och satte oss för att äta den, haha. Paul hämtade mig hos Mark vid 11 och han hade då med sig Alberto, en annan utbytesstudent, för han skulle stanna hos oss över natten.
Jag vaknade vid 11 igår, söndag. När jag gick upp så var Paul och Alberto i köket och lagade lite mat till ”julfesten”. Vi alla hjälptes åt med det och frukosten och när vi käkat och allt så gick vi ner och spelade biljard i nån timme. Jag gick och gjorde mig iordning, vi åkte och plockade upp Laura och sedan åkte vidare mot Jasper. Det regnade hela dagen och bilresan tog typ 3 timmar. Det var några där som var med i St. Louis, så det var kul att träffa dem igen. När man kom dit så skulle man rita sin flagga på ett papper som dem satte upp på väggen, det var typ 10 tyska flaggor. Det var massa mat och efterrätter och det mesta var gott. När alla ätit så skulle var och en ställa sig upp och säga vem man är, ålder och varför man kom till USA. När vi gjort det så var det dags för julklappsbyte. Alla ställde sig i en ring med sin egen julklapp i handen, Paul fick läsa en historia och för varje gång han sa left så skulle man skicka vidare den man höll i till vänster och om han sa right så var det samma fast åt höger. Det var ganska roligt och jag fick en mugg med någon chokladblandning och marshmallows. Alla fick en julklocka av EF-ledarna. Vi tog några bilder och sedan åkte vi hem igen, Paul tog en liten omväg in i Sullivan och där såg vi några hus med galet mycket julgrejer i trädgården. Vi släppte av Laura och Alberto i Terre Haute för Lauras värdföräldrar kom och hämtade dem och Albertos skulle bli hämtad hos Laura. Jag och Paul åkte till Wal Mart för att jag behövde en pärm till geometrin. Vi åkte sedan hem och jag gick och sov. Den helgen var en bra helg :)
Idag hade jag svårt att komma upp, var sjukt trött. På speech så pratade vi ännu mer om nästa tal och jag tror att jag ska prata om hur det är att vara utbytesstudent och om EF. På geometrin lämnade vi in allt vi gjort i kapitel 1 i mappen som man skulle ha som jag var och köpte igår. Sedan hade vi ett test, det var 27 frågor och jag kunde inte 5 av dem, jag kunde inte heller gissa för det var inte multiple choice.. Tredje lektionen, kemi, hade vi äntligen våran riktiga lärare. Vi repeterade saker från förra tri-mestern hela lektionen. Lunch åt jag med Mark, Bradley, Tanner och några fler, jag åt en tacosallad med pommes. På historian hade vi ett test som jag inte visste om, jag glömde antagligen bort det.. Men jag tror det gick helt ok. På web page design visade alla sina bilder för klassen, vi gick igenom lite nytt och sedan fick vi göra vad vi ville. Jag fick skjuts hem av Niki och har inte gjort mycket hemma.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar