Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 28 december 2011

Bättre sent än aldrig

Jag har för mig att jag vaknade vid halv 12 idag, kommer inte riktigt ihåg. Jag tyckte att det lyste väldigt ljust genom gardinerna utifrån, så jag öppnade upp dem och såg att gräsmattan var ett snötäcke.. Jag gick upp och Paul fixade frukost medan jag höll på att klura ut hur jag skulle logga in på min internetbank. Vi åt ägg, skinka, toast och någon typ kanelbulle man gräddar i ugnen i 15 minuter och sedan brer på glasyr. Det var en god frukost. Sedan försökte jag logga in på banken igen men internet var väldigt segt, så Paul, Alberto och jag gick ner och spelade biljard ett tag. Vid halv 4 åkte vi till postkontoret 5 minuter härifrån och jag skickade äntligen iväg mina julkort 3-4 dagar för sent.. Men som man brukar säga, bättre sent än aldrig! Paul åkte sedan och släppte av mig hemma innan han körde hem Alberto. Jag gick ut med en av hundarna och sedan gick jag in och kunde äntligen logga in på internetbanken. Jag tänkte att jag skulle gå på Pizza Hut Classic, en basketturnering i mellandagarna för ett antal skolor, men jag kunde inte hitta någon att gå med och jag ville inte gå in där själv som en forever alone och sätta mig. Så jag var bara hemma tills typ 8 då Paul skjutsade mig till St. Pats där jag skulle spela inomhusfotboll med kompisar. Vi var typ 10 stycken tror jag, det var riktigt kul idag. Vi var där tills halv 11 och då åkte jag, Mark, Charlie, Bradley och Jamie till Applebee's och åt, vi kom dit vid 11. Det var halva priset på appetizers, så jag köpte två såna. Buffalo wings och mini cheesburgers med pommes och jag drack såklart lemonad, som jag alltid gör när jag är på restaurang. Det var faktiskt riktigt mycket mat för att vara appetizers. Vi åkte därifrån vid 12 och Mark åkte och släppte av Charlie och Jamie hos honom för deras bilar var där och sedan skjutsade han hem mig. Hemma duschade jag och borstade tänderna och nu ska jag sova, god natt!

Farfar, jag lägger upp bilder på fiskegrejerna imorgon för jag har inte fotat dem än och nu är det för sent för det för jag är otroligt trött.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar