Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 25 december 2011

GOD JUL

Idag gick jag upp vid 12 igen, riktigt skönt! Åt lite frukost, men inte för mycket eftersom att vi skulle käka lunch/middag typ 2 timmar senare. Jag gjorde inget fram tills halv 3 för då käkade vi, porkand potatoes. Det var faktiskt gott. Jag skulle spela inomhusfotboll vid 3, men vi kom iväg vid halv 4 för vi var tvungna att stanna hemma tills Nicks kompis kom så han inte skulle vara själv. Jag kom till St. Pats, där vi spelar, vid kvart i 4 och vi var där i typ en timme till. Jag gjorde nåt så otroligt, svårt att tro att det hände. Från 3/4 plan sköt jag en fotboll från golvet och rakt in i basketkorgen, det är typ en "once in a lifetime"-grej. Jag kom hem och duschade, hjälpte Paul att städa lite och vid 7 kom Mark och hämtade mig för jag skulle hem till hans kusiner för någon slags "julfest" eller nåt. Jag visste inte att han skulle dra sen, men han drog till kyrkan. Så Marks mamma och jag åkte dit efter och träffade Mark och Ryan i kyrkan. Det var första gången jag gått till kyrkan sen 5an eller 6an då jag var tvungen att gå med skolan. Det var rätt coolt och jag träffade några jag känner. Vi åkte sedan hem till Marks kusin igen och jag var där i typ 45 minuter och sen kom Paul och hämtade mig. Vi åkte hem rätt snabbt så att Nick inte skulle vara ensam för länge. Hemma åt jag lite mat och lite av en storjävla jordnöts-smörs-kaka jag fick hos Mark. Nu ska jag sova, god natt och GOD JUL!!!

Jag tänkte lägga en bild på den jättestora kakan, men det funka inte.. Får försöka någon annan gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar