Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 8 december 2011

Mother Bear's Pizza

Jag hade glömt ställa klockan så Paul väckte mig imorse och jag hann inte duscha.. Jag kom till skolan vid 7.55. Speech lektionen pratade vi lite mer om det uppkommande talet och jag lämnade in min outline och fick 19 av 20 på den. Gjorde inte mycket mer där så efter det var det geometri, vi gick igenom lite nytt och sedan fick vi lite uppgifter att göra. Det var inte så mycket, så jag blev klar med det på lektionen. Det var sedan kemi, vi fick två arbetsblad med massa uppgifter på båda sidor av dem, jag har en sida kvar och det är den lättaste delen av arbetsbladen. Det skulle vara jullunch, men det var friterad kyckling med potatismos och en bit pumpapaj, inte speciellt gott.. På historian tog vi bara anteckningar från en power point hela lektionen, det var typ 24 slides. Mark sov nästan hela lektionen och inte ens när klockan ringde så vaknade han, jag fick gå och väcka honom haha. Sista lektionen, web page design, gjorde jag ingenting på. Vissa tog bilder, men vi som tog bilder igår fick inte börja med projektet än.. Så jag snackade bara med några i klassen och så kollade jag runt lite på olika svenska hemsidor. Efter skolan åkte jag hem med Mark eftersom att vi hade match idag. Jag börjar tröttna på vissa spelare, för vi spelar i en vuxenliga så att våra 4 vuxna kan vara med, men dem spelar nästan aldrig.. Idag hade vi en avbytare och jag var tvungen att vara målvakt igen, man måste ha mer än en avbytare för att spela 2x20 minuter på konstgräs i en typ hockeyrink. Vi var bara high school studenter och en freshmen på college. Det är för stort och går för snabbt så man blir lätt trött. Våran målvakt MÅSTE spela resten av matcherna! Vi torskade matchen stort, 7-1..... Det var pinsamt!! Efter matchen stannade vi på "Mother Bear's Pizza", det ska tydligen vara landets bästa pizza. Det var gott, men jag tror inte det är den godaste. Vi kom hem vid 11, så jag gick och duschade och nu ska jag sova. God natt!!

1 kommentar:

  1. Tjena mittbena,
    Bra att du går webdesign, jag har raderat alla sidor på monsters.se, så jag behöver nån som kan använda den sen, :-P

    SvaraRadera