Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 26 december 2011

Juldagen

Juldagen. Jag vaknade vid halv 9, men somnade om och vaknade sedan vid halv 11 eller nåt igen. Jag gick upp och åt frukost, Paul fixade bacon, ägg och toast med sylt på. Det var gott! Jag gav sedan julklapparna mina föräldrar hade köpt till Jack och Nick. Jack öppnade sina och han verkade gilla ”gosedjuret” av Karlsson på taket, han fick också en bok på engelska med Pippi. Haley, Jacks mamma, var väldigt tacksam för båda julklapparna och hon hade faktiskt hört talas om Pippi för väldigt länge sen. Nick gillade också sina, en Tors Hammare på ett halsband och lite godis och snus. När de öppnat sina så gick jag och skrev en himla massa julkort, 14 stycken, och jag kom på en till person att skriva till som jag ska skriva imorgon. Jag satt och skrev och fixade i några timmar och vid 3 började jag göra mig iordning för att åka till Mark. Jag hade röda skjortan, ljusblåa jeans och mina kostymskor. Paul skjutsade dit mig och åkte sedan hem direkt för han ville inte lämna Nick ensam för länge. Det verkade som att dem som var hos Mark tyckte det var kul att jag kom. Vi som var där var jag, Marks två systrar, hans mamma, hans ena systers man och deras barn (typ 3 eller 4 år) och sedan hans andra systers barn (mindre än 1 år tror jag). Vi åt mat, skinka, ”deep fried” turkey, typ broccoligratäng och någon slags potatisgratäng. Sedan gick vi in i vardagsrummet och folk öppnade sina presenter, jag fick också en present av dem; ett typ presentkort på bdubs så jag kan äta en gång gratis där. Awesome!! Ryan kom dit vid halv 9 och Mark skjutsade hem mig vid 10 för Paul ville inte lämna Nick igen om nåt skulle hända. När jag kom hem så gick jag ut med hundarna och sedan öppnade jag och Paul våra presenter som mina föräldrar skickade. Paul fick 6 cigarrer och jag fick en Paradis chokladask, två DIF t-shirtar och en långärmad DIF ziptröja. Vi kollade lite på tv och sen gick jag och sov.
Idag har jag inte gjort mycket. Jag har hjälpt Nick lite och jag och Paul åkte och handlade lite grejer. Jag hoppas att det räcker med 1 frimärke per kuvert när jag ska skicka iväg korten imorgon, jag köpte 20 stycken för nästan 9 dollar. Alberto kommer över snart, Paul åkte dit och hämtade honom så dem kommer väl om en halvtimme eller nåt. Har inte hänt mycket mer idag..

2 kommentarer:

  1. Passade tröjorna? :-D
    Hälsn Mamma

    SvaraRadera
  2. När får man se bild på dom nyinköpta fiskeprylarna ?

    SvaraRadera