Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 22 december 2011

Sjukhuset

De två senaste dagarna har jag bara åkt bil. Igår åkte vi från militärbasen vid 8.30-9 och åkte till Memphis. Vi stannade några gånger på vägen för att sträcka på oss och äta. Vi skulle åkt till Memphis och Pauls brorsa skulle kört oss resten av vägen hem, men vi fastnade i trafiken och kom typ 1,5 svenska mil på 2,5 timme.. När vi kom till Pauls brorsa så fick vi lite kyckling och potatismos. Vi sov sedan kvar där. Vi gick upp vid 8 Terre Hautes tid och åkte tidigt för att komma till Terre Haute så att vi sedan kunde komma till Indianapolis. Vi stannade bara 2 snabbisar påvägen hem från Memphis, vi kom till Terre Haute vid 5. Vi hämtade Michael, Nicks kusin, sedan åkte vi hem och lämnade lite grejer och sedan åkte vi till Índianapolis. Nick mådde förvånansvärt bra, han kan inte röra sig så mycket men han kan snacka och sitta upp och så. Jag var där i typ en timme och sedan åkte jag och Paul hem och sov.

Vaknade idag vid 9, somnade om och gick upp vid 10. Derek hämtade mig vid 11, vi hämtade en snubbe som heter Luke och sedan åkte vi till bdubs, en restaurang där dem har skitgoda buffalo wings. Jag åt 16 stycken med honey bbq sås. Jag åkte sedan hem med Derek till hans hus där också två andra bor. Jag var där ett tag och sedan fick jag skjuts hem av Jordan, Dereks kusin. Jag kom nyss hem och ska försöka få kontakt med Mark om att göra nåt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar