Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 24 december 2011

Nick kom hem

Det är riktigt skönt med lov så man äntligen får sova ut. Vaknade idag vid halv 12 av att telefonen ringde, men jag hann inte svara. Låg i sängen till 12.50 och då gick jag upp och kollade på tv, käkade frukost och gick ut med hundarna. Paul kom hem med Nick vid 2 eller nåt och Michael var med dem för att hjälpa till med Nick. Han har svårt att röra sig, inte så konstigt med en metallpinne från knät till höften. Vi hjälpte honom in i Pauls rum där han ska sova i några veckor. Jag och Paul åkte och släppte av Michael hos honom, sedan till posten och hämtade ut paketet mina föräldrar skickade för ett tag sen och vi åkte och handlade lite och sen löste ut en check jag fick av EF för mina bokkostnader i skolan. När vi gjort allt det så hämtade vi Alberto och Michael och åkte hem. Vi käkade hemma och sedan åkte vi till Wal Mart och handlade lite mer. Hemma igen så spelade vi biljard och snackade om typ allt. Vi har inte gjort så mycket mer idag, nu ska jag sova. God natt!

Några bilder från Colts matchen och Bass Pro Shop

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. GOD JUL till er alla önskar farfar och farmor !

    SvaraRadera
  2. Coolt att gå på Colt-match :-) Verkar vara en hyfsat stor stadium. Det är i.o.f.s. kanske därför de ska ha Superbowl där nästa år.
    Bass Pro Shop ser också gigantisk ut, förstår att du skulle kunna tillbringa flera dagar där. Nästan som Fly Fisherman va ;-) Ha det bra och GOD JUL!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej!!!
    Hur fixade du det med pengar från EF?

    För övrigt var jag på exakt samma Colts match som du! Läskigt värre! Hur ofta går två svenska utbytesstudenter på samma match liksom?

    Jag är förresten Emma som är i Lafayette, IN :)

    Hoppas ditt år blir fortsatt bra!

    SvaraRadera