Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 13 december 2011

Livin' the Dream

Första dagen på sista veckan i skolan. Igår på speech var det några av den andra omgångens stora tal. På den sidan av klassrummet som jag sitter är vi 6 stycken, Niki, Willie, Morgan, Scottie, Cody och jag, vi alla gjorde våra tal idag. Mitt gick rätt bra, det handlade om hur det är att vara utbytesstudent och skillnader från hemma, lite grejer som behövde fixas innan och om campet. Jag fick en kort blackout i mitten då jag inte riktigt visste vart jag var i mina anteckningar men hittade det hyfsat snabbt och fortsatte därifrån. Jag fick ju en t-shirt av EF förut som det står "Livin' the Dream" på och det var så jag avslutade mitt tal. Jag sa "...so as you now might understand, I'm having the time of my life and I'm Living the Dream!" och jag hade den t-shirten på mig, så jag fick några skratt med mig där och det var några som sa efteråt att mitt tal var bra. Vidare till nästa lektion, geometri, där vi gick igenom lite nytt som vanligt och vi fick ett arbetsblad och uppgifter i boken. Jag blev klar med allt utom typ 4 uppgifter på lektionen. På kemin avslutade jag matten så att jag inte skulle ha läxa i det. Sedan gjorde vi ett labb med giftiga kemikalier som man kan få hjärnskador av. Det var ett rätt coolt experiment vi gjorde, vi blandade KI (Potassium Iodide) med Pb(NO)3 (Lead II Nitrate) med vatten så det blev en gul vätska som vi sedan skulle typ filtrera så vi kunde få ut bara kemikalierna. Sedan var det dags för lunch, jag satt med samma personer som jag suttit med de senaste veckorna och jag åt en tacosallad. På historian tog vi först anteckningar och sedan fick vi ett arbetsblad om nästa kapitel. Jag gjorde det vi behövde göra och sedan satt jag och snackade med Mark tills lektionen slutade. På sista lektionen, web page design, fortsatte jag med det photoshop-projekt som vi började med i fredags. Bilderna ser inte så bra ut, men men.. Efter skolan var det en från min speechklass som sa att mitt tal var bra. Paul kom och hämtade mig och vi åkte till en affär och handlade lite innan vi åkte hem. Vi käkade rester, kalkon och han fixade ris till det. Det var rätt gott. Sedan pluggade jag lite kemi, blev inte så mycket. Kollade lite på tv och somnade i soffan. Sedan gick jag och sov.

Nu ska jag gå och äta frukost!

Juste, jag har börjat plugga för learners permit och ska troligtvis ta testet den här veckan.

2 kommentarer:

  1. E de ett förtest inför körkort lr?

    SvaraRadera
  2. Jag vill läsa ditt speech!

    Kemin verkar enkel ;-) det där gjorde jag hemma i köket igår...

    SvaraRadera