Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 4 oktober 2011

Sista middagen med laget

Kunde inte skriva igår för när jag satte på datorn så fungerade inte internet... Men gårdagen såg ut ungefär som vilken skoldag som helst. På historian har Mr.Cronk börjat indervisa igen, jag märker att han är inte alls lika bra som Mr.Printy, för jag lärde mig faktiskt något när Mr.Printy unervisade. Igår blev bordet jag sitter vid i 2D art ännu tråkigare än vad det redan var för den som var en skön prick var tvungen att byta skola till South i 1,5 trimester.. Så mitt bord är tråkigt nu! På engelskan hade vi test över akt 3 i The Crucible och jag hopopas att det gick bra, jag vet inte. Vi slutade sista lektionen 15 minuter tidigare för att vi skulle gå till homeroom och hämta våra halvtidsbetyg för de kurser vi har nu. Mitt GPA (Grade Point Average) var 3.466, vilket är tre A, ett B+ och ett C... Efter homeroom gick jag till tränare och fick mina fötter tejpade innan träningen. Benen kändes bra på träningen, så det var skönt. Vi avslutade träningen med att skjuta straffar, jag satte båda mina och Coach ville att jag skulle stå i mål på några också. Jag räddade 2. Efter träningen var vi tvugna att titta lite på Vincennes Lincoln vs. Northview, dem spelade sin första match i Sectionals och alla dem matcherna är på våran plan. Vincennes lekte med Northview, jag tror att dem kan ge oss en match men vi borde vinna! Vi kommer spela Julian och Ricky som backar istället för mittfältare och vi kommer flytta upp James och Evan som defensiva mittfältare och Clayton flyttas upp som offensiv mittfältare i en 4-2-3-1. Julian är vänsterback och jag vänstermittfält och vi är på Vincennes dåliga försvarssida, så jag hoppas att vi kommer göra en del mål från den sidan. När jag kom hem pluggade jag och åt middag, tittade lite på Monday Night Football och sedan gick jag och sov.

Idag var också en vanlig dag i skolan. På kemin tittade vi på en film om det periodiska systemet, booooring! På web design fick vi en uppgift och när vi var klara med den så var vi klara för dagen, så jag gjorde klart min kemiläxa den lektionen. På engelskan lyssnade vi på sista akten; akt 4, i The Crucible. Efter skolan gick  jag och blev tejpad och sedan var det träning. Det var ganska lugnt eftersom att vi har match imorgon, avslutade med straffar igen. Jag satte båda igen och räddade 2-4, är inte helt säker. Efter träningen var det en middag för både killaget och tjejlaget. Föräldrar hade med sig en himla massa mat och det var gott! Det var sista middagen tillsammans för alla seniors. Julians och Adams pappa hade gjort en film som var sjukt bra. Det var mestadels bilder och musik, men det var även några grejer han hade filmat. Alla seniors fick en cd med filmen på, så jag fick en. Dem hade tryckt upp alla seniors namn och nummer på runda pappskivor som alla fick skriva på, jag vet inte hur och det är inte ens logiskt, men dem stavade mitt namn "Henryk"... Jag hade förstått om det var fel på efternamnet men det var faktiskt rätt. Hur svårt är det att stava till "Henrik" liksom?? Det var många som grät under filmen och hela tiden efter för att det var sista middagen med laget. Jag åkte sedan hem och duschade och pluggade lite. Nu ska jag sova, god natt!

Jag har hört att det inte går att kommentera mina inlägg. Jag tror att ni som använder Internet Explorer och vill kommentera måste byta webbläsare för att kunna skriva en kommentar, jag vet inte varför men jag läste att det funkar bättre med typ Firefox eller Google Chrome. Gör gärna det och ställ frågor om ni är nyfikna på något :)

Lite bilder

 Mina halvtidsbetyg



1 kommentar:

  1. Kul med middagen och roliga minnen det blir att ha kvar när du kommer hem till oss igen :-d

    SvaraRadera