Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 16 oktober 2011

The Covered Bridge

Idag vaknade jag faktiskt ovanligt tidigt, vid 9. Jag gick upp och åt frukost och bestämde med Paul att vi skulle åka till ett ställe där det var typ en marknad som är en gång om året. Det heter the Covered Bridge och det för att det är en gammal bro som det är byggt väggar och tak så att den inte ska förstöras. Men dem flesta som åker dit åker troligtvis dit för maten, för det är otroligt mycket olika ställen med mat längs vägen där. Paul frågade om det fanns någon jag kunde ta med mig så att det skulle bli lite roligare, först kunde jag inte riktigt tänka mig någon som ville åka men jag snackade lite med Niki och hon ville åka med så då gjorde hon det :) Vi var där från typ 12 till halv 2 och sedan åkte vi tillbaka igen. Niki behövde åka hem för hon skulle jobba och jag gick in och pluggade lite kemi. Resten av dagen har jag tillbringat till plugg och football. Kollade på Colts, dem torskade och nu ikväll tittade jag på Bears. Jag såg inte klart matchen men dem ledde stort så dem borde vunnit, yaay!!! :) Jag var ute och gick med en av hundarna förut också och kollade brevlådan, posten hade typ glömt att lämna paketet som mamma och pappa skickade förut så nu måste jag åka nånstans och hämta ut det.. Nu ska jag sova, skola imorgon. God natt!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du åtminstone fått en lapp om paketet, man började undra om posten i nåt land hade slarvat bort paketet :-D

    SvaraRadera
  2. Ser fram mot att se bilderna från Covered Bridge :-)

    SvaraRadera