Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 16 april 2012

Vet inte vad jag ska skriva här...

Blivit lat..  Vaknade idag vid 6, men gick upp 6.30 och gjorde mig klar för skolan.  Kom till skolan vid 8, tog med mig governmentboken till web page design för att jag skulle göra lite läxa.  På web page design gjorde vi inte mycket idag, vi kollade på musikvideor från någon skola som hade lagt ut sina på internet och sen lärde vi oss lite mer.  Jag kollade lite på governmentläxan, men gjorde inget den lektionen.  På engelskan tog jag också med mig det, men gjorde inget av det där heller.  Jag fortsatte med projektet, skrev ner en massa fakta på ett papper som man måste göra.  Hann inte göra något mer.  Sedan var det current issues, där gjorde jag lite på governmentläxan innan lunch.  Men vi började kolla på något avsnitt av någon brittisk kriminalserie innan jag hann göra klart allt.  Lunchen var som vanligt, stannade påvägen till kafeterian och pratade lite med Ali.  Efter lunchen gjorde jag klart läxan innan vi började titta igen.  Vi tittade på avsnittet tills klockan ringde, det tog inte slut så vi får fortsätta på det imorgon.  På sociology gick vi in mer i detalj på det vi har jobbat med den senaste veckan.  Efter ca en halvtimme fortsatte läraren att läsa ur boken, han blev klar med det typ två minuter innan klockan ringde så det var bra timing må jag säga.  Sist, government, gick vi igenom del fyra av kapitel 13.  Man behöver inte ta anteckningar för att lämna in längre, men jag tog anteckningar ändå för att kunna plugga lite när vi har test.  I slutet tittade vi på något filmklipp om presidentkandidaters kampanjer eller något sånt.


Efter skolan kunde jag inte hitta någon skjuts hem, så Paul kom och hämtade mig och skjutsade hem mig.  Hemma åt jag lite godis [  :(  ] och snackade med Jossi och hennes svenska kompis Hannah på skype.  Vi snackade i typ någon timme och när Hannah inte var med längre pratade så jag med Jossi ett tag.  Vid 7.30 kom Bradley och hämtade mig, för vi skulle åka till Rose Hulman och spela fotboll.  Vi spelade i drygt en timme och sedan blev jag hämtad på en bensinstation.  Hemma duschade jag, pratade lite med Jossi och nu ska jag gå och sova.  Tänkte träna och göra lite på min engelskagrej, men jag har blivit för lat här, så jag gjorde ingenting...  God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar