Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 8 april 2012

Hos Victor i Warsawa

Torsdag..  I torsdags började jag med att bara sitta hemma, men vid 2 eller något sånt ringde Adam och frågade om jag ville hänga med till bdubs med honom, Julian och Cameron.  Det ville jag ju så Adam kom och hämtade mig vid typ halv 3, vi åkte hem till honom och hämtade Julian och sedan åkte vi och hämtade Cameron.  Det var inte många på bdubs, jag käkade typ 15 buffalo wings; honey bbq och någon spicy garlic eller något sånt.  Jag skulle ta dem som blev över med mig hem, men jag glömde dem på restaurangen..  Det var bara typ 4 stycken, men ändå.  Efter vi käkat drog vi till köpcentret och gick i affärer och sedan åkte vi hem till Adam och Julian ett tag.  Där satt vi bara och gjorde typ ingenting.  Paul kom och hämtade mig efter typ 40 minuter där och vi åkte hem.  Jag packade mina grejer för att åka till Victor och inget mer hemma.  På kvällen skypade jag med Jossi, Kristine, Victor och Vinnie har jag för mig.


Fredag..  Vaknade vid 7, gick upp vid halv 8 och gjorde klart det sista innan vi skulle åka.  Vi åkte till donken och käkade frukost, jag åt två frukost burritos.  Satt där i typ 30-40 minuter och sedan åkte vi till Pauls kontor så att jag kunde köpa min bussbiljett.  Det gick ganska snabbt.  Vi kom iväg vid typ 10.20 och sedan var det en lång resa framför oss.  Typ en timme från Terre Haute fick vi punka på ett däck, så vi fick vänta på en snubbe som skulle hjälpa oss.  Det kom en snubbe från good year och hjälpte oss sätta på ett extradäck och sedan ringde han och kollade med ett ställe om dem hade några däck med rätt storlek inne på lager.  Det visade sig att dem hade det, så vi följde efter snubben dit och det var typ 7 minuter bort.  Det var sjukt tur, för annars hade vi behövt åka tillbaka till Terre Haute för att köpa nya däck.  Dem satte på fyra nya däck, för dem behövde ändå bytas och det var typ 250 dollar billigare än i Terre Haute har jag för mig att Paul sa.  Vi kom iväg efter typ en timme och jag kom till Victor vid 5.  Vi tog det bara lugnt där, han visade mig huset och så.  På kvällen blev vi hämtade av en av Victors kompisar och vi åkte hem till honom.  Där hängde vi bara, det var ett riktigt schysst hus måste jag säga!  Kompisen var fick inte ha några kompisar längre än till halv 11 av någon anledning, så han skjutsade hem oss då.  Hos Victor skypade vi med Jossi och efter ett tag kom Kristine också in i konversationen.  Vi snackade med dem ett bra tag, vi gick och la oss vid halv 4 på natten haha.


Lördag..  Gick upp vid typ 1 och åt lite och gjorde inte så mycket på morgonen.  Efter några timmar så skulle Victors ena värdborsa åka iväg och göra massa grejer, så vi åkte med för att käka.  Jag och Victor skulle på bio vid kvart i 9 och hans värdbrorsa skulle på bio vid 7, så då tänkte jag och Victor att vi kunde se två filmer om vi åkte dit lite innan 6.  Så då tänkte vi kolla på American Reunion vid kvart i 6, men jag hade inte med mig min plånbok och för att se den filmen måste man vara 17 år så jag kunde inte visa leg..  Så då kunde vi inte se den och det var en annan film vi tänkte se men den var för lång och började lite för sent för att vi skulle hinna se American Reunion vid kvart i 9.  Så vi gick till en affär som var i närheten och bara fördröjde tiden tills vi skulle se våran film.  Victors andra värdbrorsa kom med min väska som jag hade plånboken i så att jag kunde köpa biljett.  När det väl var insläpp på våran så gick vi och köpte en dricka och popcorn var och sedan tog vi platser.  Filmen var riktigt rolig, en av de bästa i American Pie-serien enligt mig.  Vi hade sagt att han vi fick skjuts av dit kunde åka hem efter sin film eftersom att våran började när hans slutade, så efter filmen blev vi hämtade av han som kom med min väska.  Hemma skypade vi med lite folk igen.  Vi la oss vid 1-tiden.


Söndag..  Vaknade vid 12, gick upp och borstade tänderna och packade och vid 1 skjutsade Victors yngre värdbrorsa mig till Fort Wayne där jag skulle ta bussen ifrån.  Victor åkte med och det tog oss ett tag att hitta stället, hans värdbrorsa hade aldrig varit på den sidan av staden så han var tvungen att ringa någon som kunde hjälpa honom på telefon.  Vi kom fram dit vid 2.20 eller något, det stod i papperna att man skulle vara där en timme innan men det fattar jag verkligen inte varför.  Så för att fördröja tiden åkte vi och åt eftersom att vi inte hade ätit någon frukost, i alla fall inte jag och Victor eftersom att vi inte följde med till kyrkan imorse.  Min buss gick vid 3.15 och till Indianapolis tog det typ 2,5 timme.  I Indy fick jag vänta i 40 minuter tills bussen till Terre Haute gick, fanns inte mycket att göra där så jag satt bara och väntade.  Bussresan hem tog drygt en timme.  Paul hämtade mig i Terre Haute och innan vi åkte hem så åkte vi och åt middag.  Kom hem till huset vid typ 9-9.30.  Hemma packade jag upp och packade väskan för skolan imorgon.  Har inte gjort mycket mer, så jag fattar inte varför jag inte la mig tidigare än såhär...  Ser verkligen inte fram emot skolan imorgon..  Nu ska jag sova, godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar