Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 19 april 2012

Tittade på lite softball

Fotboll..  Vaknade vid 6, men idag var det sjukt segt att komma upp, kom inte upp förrän 6.45.  Gjorde mig klar för skolan och jag kom dit lite innan 8 och gick till klassrummet.  Idag hade jag på mig mina blåa kortbyxor som jag köpte i Santa Barbara, det är mer europeisk stil på dem, alltså jag viker upp kanten på dem en bit.  Jag hade dem delvis för att se hur många kommentarer och konstiga blickar jag skulle få.  Under hela dagen fick jag två eller tre kommentarer och nästan varenda person jag gick förbi i korridoren tittade snett på mig, haha.  Så på web page design fortsatte vi med reklamfilmerna, vi skrev idag upp på ett papper vad det ska vara för produkt och vilken sång man ska ha till den.  Jag ska ha Nike fotbollsgrejer som produkter och låten "Remember the name" av Fort Minor.  Jag har nu satt in två olika fotbollsskor och ska sätta in en boll imorgon.  På engelskan fortsatte vi bara med projektet, jag översatte klart texten och skrev lite mer på sidan med källor.  På slutet satt jag och Jona bara och snackade, ingen av oss orkade göra något de sista minuterna.  På current issues pratade vi bara om saker som händer, men mest om grejer i USA.  Jag är inte ens säker om läraren har hört om rättegången som pågår i Norge just nu..  Lunchen var som vanligt, men jag hade lite mer mat med mig idag.  Hade diverse nötter och några typ nature valley bars, det var gott i alla fall.  Efter lunchen fortsatte vi titta på den brittiska serien och när det avsnittet var slut började vi titta på nästa.  Jag älskar den klassen!!  Haha.  Sedan var det sociology, våran lärare fyllde år idag så vi firade det med att titta på survivor.  Det var en som hade tagit med sig kakor och sånt som vi åt medan vi tittade.  Efter avsnittet läste läraren lite mer ur boken.  På government hade vi ett test, det kändes faktiskt som att det gick rätt bra för en gångs skull.  Efter testet började vi titta på en film; "Swing Vote" med bl.a. Kevin Costner.


Efter skolan blev jag hämtad av Paul, hittade ingen som kunde köra hem mig.  Vi åkte till Baesler's och Wal Mart innan vi åkte hem, men jag hade lite ont i huvudet så jag satt bara kvar i bilen.  När vi kom hem gjorde jag inte så mycket tills det var dags att äta.  Paul grillade riktigt gott kött och till det åt vi ris.  Det var en riktigt god middag idag!  Vid kvart i 7 skjutsade Paul mig till Rose Hulmans träningsplan, för jag skulle spela fotboll. Vi som spelade var jag, Mark, Bradley, Jacob, Charlie, Ryan och Marks kusiner Steve och Jon.  Vi var där i typ 20 minuter innan vi blev tillsagda att vi inte kunde vara där om vi inte var studenter på Rose Hulman eller om vi inte hade tillåtelse att vara där.  Så vi åkte till skolans plan och spelade istället.  Dit kom även Jaime och Nicole.  Vi spelade där tills ungefär 8.50.  Alla drog utom jag, Nicole och Jaime.  Så vi satt där och snackade ett tag och sedan gick vi till parkeringen för Jaime's mamma var där för att hämta henne.  Nicole tyckte det skulle vara taskigt att lämna mig där ensam medan jag väntade på Paul, så vi gick och kollade på slutet av softball matchen som våran skola hade.  Dem vann!!  När den var slut väntade vi på att en av spelarna skulle komma ut så Nicole kunde snacka lite med henne, för hennes kompis spelade.  Sedan gick vi till parkeringen, för Paul hade kommit.  Så jag blev hämtad vid halv 10 och Nicole körde hem själv.  Hemma duschade jag och nu ska jag gå och sova.  God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar