Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 17 april 2012

Bli bättre!!

Måste bättra mig..  Morgonen ungefär som vanligt, var bara sjukt mycket segare att komma upp idag..  Gick upp vid 6.45 och gjorde mig klar för skolan.  Jag kom dit lite efter 8 och gick till klassrummet.  Idag på web page design lärde vi oss lite nya grejer, bl.a. hur man gör "play"- och "stop"-knappar till flashfilmer.  Den sista halvtimmen kunde vi göra lite vad vi ville, men vi skulle tänka ut något att göra en reklamfilm om i flash och vilken låt vi vill ha till det.  Jag funderar på om jag ska göra någon reklam för Nike eller Adidas, men vi får se.  På engelskan fortsatte vi bara jobba med projektet, jag kommer inte ihåg hur mycket jag gjorde på det.  Men jag läste lite nyheter också och jag såg att rättegången för massmördaren i Norge började igår, jag förstår inte varför man ens har en rättegång för honom.  Han borde få livstids fängelse i en isolerad cell, han förtjänar inget annat, åtminstone inget som är bättre än så!  På current issues fortsatte vi bara titta på den brittiska kriminalserien, Kommisarie Lynley tror jag att den heter.  Lunchen var som vanligt, men jag hade bara en macka och vatten med mig.  Så jag gick och köpte en påse fruit snacks och även en granola bar.  Efter lunchen tittade vi klart på avsnittet och sedan började vi titta på ännu en brittisk serie; Garrow's Law.  På sociology gick vi igenom grejer om en annan sociolog och hans syner på "deviance".  Det tog oss typ 30-40 minuter, resten av tiden läste läraren ur boken.  Boken börjar bli spännande nu.  På government gick vi igenom del fyra i kapitel 13, sedan tittade vi på Mitt Romney's och Barack Obama's hemsidor.  Ingen av dem var speciellt bra måste jag säga.


Efter skolan hade jag först ingen skjuts hem, men medan jag stod och väntade på att Paul skulle hämta mig så kom Julian och frågade om jag ville ha skjuts hem.  Så han skjutsade hem mig och Paul kunde fortsätta jobba.  Hemma käkade jag direkt, var sjukt hungrig.  Samtidigt som jag åt tittade jag lite på tv, det händer inte alltför ofta nu för tiden.  Sedan gick jag ut med hundarna en sväng.  Dem två som man inte tar i koppel var borta i typ 30-40 minuter, så jag var tvungen att sitta i vardagsrummet och kolla när dem kom så att jag kunde släppa in dem.  Sedan gick jag och jobbade på min engelskaläxa, den är sjukt jobbig!!!  Nu ikväll skypade jag med Jossi, Victor och Vinnie i typ två timmar. Sjukt länge, men det var kul!  Jag måste bli bättre på att träna, känner mig sjukt amerikansk...  Nu är jag galet hungrig, men jag ska sova i alla fall.  God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar