Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 14 april 2012

Skype med Calle, länge sen

Fredag..  Morgonen var som vanligt, kom till skolan vid 8.  Gick till klassrummet och på web page design tittade vi bara resten av musikvideorna som vi inte hade sett.  Det var några bra, men fler som var dåliga haha.  På engelskan jobbade vi bara med projektet.  När jag kom in i klassrummet sa läraren att han behövde min hjälp, han hade nämligen hittat någon speciell nyckelringsgrej som han tänkte köpa till sin fru.  Men problemet var att när han kom in på hemsidan där den fanns så var det en svensk hemsida.  Så jag fick hjälpa honom vart han skulle klicka, vart han skulle skriva vad och sånt.  Men när det kom till vilket land den skulle skickas till så fanns inte USA, så allt jobb var i onödan haha.  På current issues gav läraren bara tillbaka en massa gamla papper med anteckningar innan lunch.  Lunchen var som vanligt, samma människor och mat.  Efter lunchen tittade vi bara på ett program om Larry Bird vs. Earvin "Magic" Johnson när dem spelade mot varandra i college.  Larry Bird gick på ISU här i Terre Haute, det var lite coolt.  På sociology så var det en tjej från ett college i Indy som var där och pratade om det i typ 20-30 minuter.  Sedan tittade vi på survivor från i onsdags, fel person åkte ut!!  På government hade vi vikarie och test.  Det gick väl inte jättebra på testet..  Efter testet skulle vi fortsätta läsa i kapitlet, för testet var på halva kapitlet.


Efter skolan gick jag hem till Charlie och sedan åkte vi till Deming och spelade lite fotboll, jag hade inga grejer med mig så jag lånade skor från Tanner och spelade med jeanses på mig.  Vi som spelade var jag, Charlie, Tanner, Bradley och Ryan.  Efter typ 1,5 timme åkte vi hem till Charlie ett tag och sen åkte vi och käkade på någon restaurang jag inte ens visste fanns.  Dit kom också Taylor och Erin.  Sedan åkte vi hem till Charlie igen.  Där var vi sen resten av kvällen, Tanner och tjejerna åkte inte med men Mark kom.  Vi lirade lite basket på Charlies uppfart vid halv 12, gick och la oss vid 1.




Jag sov på golvet hos Charlie, soffan och extrasängen var upptagna av andra.  Vi vaknade vid 9.15 typ, var där tills typ halv 11 och då hämtade Paul mig.  Hemma gick jag ut med hundarna innan det blev allt för dåligt väder, det var nämligen en liten thunderstorm som kom.  Sedan har jag bara ätit lite, kollat på tv och skypat lite med Calle vilket var riktigt länge sen!!  Ikväll ska jag någonstans med Chris och Brian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar