Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 18 april 2012

Missade matchen..

Träna..  Vaknade idag lite innan 6 och gick upp vid 6.20.  Paul ville nämligen åka tidigare idag för att han skulle ha någon inspektion som regeringen gör typ var 15-20 år på hans kontor.  Jag kom till skolan vid 7.55 och gick till klassrummet.  Vi lärde oss hur man gör så att det ser ut som att en boll studsar och sedan skulle vi börja lite lätt med våra reklamfilmer.  Jag ska göra en reklam för Nike.  På engelskan fortsatte vi bara med projektet, har översatt lite mer i den texten jag skrev hemma.  Jag har fortfarande inte lagt in de fyra nya källorna dock, så jag måste göra det snart.  På current issues jobbade vi lite med governmentboken, vi fick 12 matching-frågor att göra med hjälp av boken.  Lunchen var som vanligt, jag köpte en granola bar och en påse fruit snacks idag också eftersom att jag inte hade något sånt hemma att ta med.  Efter lunchen fortsatte vi titta på den brittiska serien vi började på igår.  Sedan var det sociology, där gick vi igenom nya grejer, bl.a. hur samhället beter sig runt folk i olika höga samhällsklasser.  Sista 20 minuterna läste läraren ur boken, nu är det tydligen det bästa kapitlet i boken.  Sist government, jag kommer inte ihåg vad vi gjorde i början av lektionen, men i slutet av lektionen tittade vi på reklamfilmer som ska försöka få folk att rösta på Mitt Romney eller Barack Obama till president.  Det var en ganska skön lektion idag.


Efter skolan skulle jag åka hem till Mark och titta på andra halvlek av Chelsea vs. Barcelona, men det var ingen annan som gjorde det och Mark skulle inte hem så det blev inte så..  Senare hörde jag den otrevliga nyheten att Chelsea vann med 1-0...  Så jag tränade med James istället.  Vi sprang ett varv där cross country laget springer, vet inte hur långt det är, men det var en bit.  Sedan gick vi in och lyfte i typ 40 minuter.  Jag ringde Paul vid halv 5 och frågade om han kunde hämta mig, jag hade nämligen sagt att jag trodde att jag skulle vara klar vid halv 6.  Han kom och hämtade mig vid halv 6 i alla fall.  Vi åkte till Wal Mart, för jag behövde ha lite grejer.  Sedan åkte vi hem, jag duschade och sedan åt vi lite pizza till middag.  Sedan gick jag och översatte lite mer till engelskagrejen, skypade med Victor och Ludvig och snart ska jag gå och sova.  God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar