Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 5 april 2012

Titanic 3D

Bio..  Idag vaknade jag vid 11, gick upp och åt frukost och gick ut med hundarna.  Snackade lite med Oscar på skype, men det gick inte så bra för mitt internet krånglade..  Så vi snackade i telefon istället.  Vi kom fram till att det var en himla tur att jag inte köpte flygbiljett till Las Vegas, för att dem åkte aldrig dit.  Snackade sedan i telefon med Victor från Discovery Touren, vi pratade om att jag skulle komma upp dit i några dagar och sånt.  Paul hade nämligen sagt till mig att han var villig att köra mig till staden som Victor bor i.  När jag hade snackat med honom ringde jag och snackade med Kristine om det, för hon skulle också vilka åka upp dit.  Vi snackade bl.a. om det och även lite annat.  Jag och Paul åkte och åt kinamat vid 4.00-4.30, och påvägen dit så sa jag att det inte skulle vara någon vuxen hemma hos Victor och om det var ok ändå.  Då sa han att han hade räknat med att Victors värdföräldrar skulle möta upp oss på vägen så att han inte behövde köra hela vägen upp dit.  Så nu känns det som att det inte kommer bli av..  Vi kom hem och jag snackade mer med Kristine på telefon och vid 8 hämtade Emilee mig, för att hon, jag och Jaime skulle på bio.  Vi hämtade Jaime vid Rose Hulman och sedan åkte vi till bion.  Vi såg Titanic 3D, vi kom in några minuter för sent, men ljudet funkade inte det typ 2 första minuterna.  Så efter filmen så fick alla som såg den ett kort så man kan gå gratis på en film pga. att det var ljudfel.  Det felet spelade inte någon som helst roll för filmen, men man säger ju aldrig nej till en gratis film på bio haha.  Jag tycker att det var en bra film, och en grej som var roligt med den var att vid vissa tillfällen var det några snubbar som snackade svenska i den.  Det var mest svordomar, men ibland sa dem andra grejer också.  När det var svordomar så satte dem ingen text på det, men annars gjorde dem det.  Efter filmen så skjutsade Emilee hem mig igen.  Jag kom hem vid 12 och nu ska jag sova.  God natt!!

1 kommentar:

  1. Karin Lidström6 april 2012 kl. 02:13

    hej hej Henrik

    tänkte bara att jag skulle önska dig en glad påsk.
    Här i Medelpad har vi en lugn å skön ledighet.
    Några av våra barn å barnbarn är ute idag på långfredagen å anglar. vi får hoppas att dom får någon gädda, fast jag gillar inte att äta dom.

    ha det gott.

    Karin

    SvaraRadera