Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 9 april 2012

Skola igen...

Skola igen..  Vaknade idag vid 6 och gick upp vid 6.30 och fixade allt för skolan.  Kom dit vid 8 och det kändes inte alls skönt att vara tillbaka i skolan, skulle hellre stanna i Kalifornien tills slutet av skolåret!  På web page design fortsatte alla bara med sina musikvideor, jag trodde att jag skulle ligga långt efter alla andra, men det visade sig att jag är före en hel del människor även fast jag var borta en hel vecka.  Jag började på refrängen i min låt idag, det har potential att bli bra faktiskt!  På andra lektionen, engelska, så sa läraren till mig varför han inte hade skickat uppgiften dem andra gjorde i skolan, till mig på mail.  Det var för att han hade slarvat bort pappret som jag skrev ner min mailadress på..  Så jag fick uppgiften idag på lektionen och jag jobbade med den, man skulle skriva minst sex stycken/paragrafer om sig själv utifrån ABC-schemat vi gjorde förut.  Jag skrev två av dem i skolan och sen hann jag inte mer.  På tredje lektionen, current issues, så pratade läraren om HIV och AIDS, lärare måste tydligen ha en veckas lektioner på det.  Så vi tittade på en typ dokumentär om det innan lunch.  På lunchen satt jag med de vanliga folket och jag käkade den vanliga maten.  Efter lunchen valde läraren att sätta på en typ dokumentär om steroider istället för det vi tittade på innan lunchen.  Det handlade om high school-elever som tar steroider för att bli större och så för att bli bättre i sin sport.  Sedan på fjärde lektionen, sociology, pratade vi om nya grejer men jag kommer inte riktigt ihåg vad det var..  Sedan tittade vi på förra veckans "Survivor".   Den lektionen var ganska lugn, inte mycket att göra.  Sista lektionen, government, så pratade vi bara om demokrater och republikaner.  Läraren hade 30 olika grejer skrivna på tavlan som de olika partierna var för och man skulle skriva vilket parti som hörde ihop med vilken kategori eller vad man ska säga.  Inget mer hände på den lektionen.


Jag trodde att jag skulle ha mycket mer att ta igen efter en vecka borta än vad det blev, så det var ju en positiv överraskning.  Jag behöver ta igen lite i engelska, göra ett test och filmanteckningar i sociology och sen tror jag inte att det är något mer.  Efter skolan gick jag, James, Chris och Clayton till träningsplanerna och spelade fotboll.  Vi kände inte för att springa idag, så vi lirade bara.  Vi drog vid 5-tiden.  Jag fick skjuts hem av Chris.  Hemma lyfte jag lite vikter, duschade, tvättade sängkläder och kläder.  Till middag åt vi typ chili con carne, det var riktigt gott faktiskt.  Efter jag ätit gick jag och gjorde klart engelskagrejen om mig själv.  Nu behöver jag bara skriva en massa vocab words i häftet vi har.  Nu ska jag gå och sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar