Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 21 april 2012

Hände inte mycket idag..

Ganska tråkig dag..  Morgonen som vanligt, var segt att komma upp idag också..  Men kom upp vid 6.45, gjorde mig klar för skolan och kom dit lite innan 8.  Gick till web page design, där jobbade vi med reklamfilmen igen.  Jag har gjort lite mer på den nu och jag har även lagt in musik för den.  Jag hoppas att jag lyckas göra den som jag har tänkt mig!  På engelskan jobbade vi med projektet igen, jag skrev nästan klart min outline för den.  Jag behöver bara lägga in grejer om huliganismens historia och sedan är jag klar med den, så det fixar jag troligtvis på söndag.  Sedan current issues, vi pratade om grejer som händer i världen det var jag och Jona som tog upp grejer.  Jona tog upp något om att Indien har någon bomb som dem kan nå vart dem vill i Kina med, jag tog upp rättegången i Norge.  Men läraren verkade inte speciellt intresserad i rättegången så vi pratade i stort sett ingenting om det...  Sedan var det lunch, det var likadant som vanligt med maten och dem jag sitter med.  Efter lunchen började vi titta på filmen "Cracker", den verkar faktiskt rätt bra.  På sociology gick vi igenom lite och sedan tittade vi på ett program om ondska typ.  Det var regissören av Saw-filmerna som var programledare typ och det var något om folk har tillräckligt mycket ondska i sig.  Det var ett fejkat experiment att ge någon dem inte känner högvoltiga elstötar bara för att dem den andra svarade fel på frågot och en snubbe i vit rock som höll i experimentet sa att det inte var farligt och att dem bara skulle fortsätta.  77% fortsatte tills dem inte hörde ett skrik längre, men allt var ju fejkat som tur var.  Dem gjorde också något test på programledarens hjärna för att se om han är en psykopat eftersom att han regisserar sådana hemska filmer.  Resultatet var att han är typ en temporär psykopat, för han reagerade inte på hemska bilder som var med i undersökningen.  Det var ett intressant program att se!  På government fortsatte vi bara med filmen från igår, det gjorde vi hela lektionen.


Jag fick skjuts hem av Julian och hemma gjorde jag inte mycket.  Skulle ha dragit till bdubs, men det blev aldrig så..  Idag blev bara en hemmadag för mig, kollade på filmen "Like Mike" (svenska namnet är "De Magiska Skorna").  Det var sjukt länge sen jag såg den, den är faktiskt rätt bra.  Nu ska jag gå och sova.  Jag funderade på om jag ska gå upp vid halv 8 imorgon för att se Arsenal vs. Chelsea, men jag bestämde mig för att sova till halv 11 istället.  God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar