Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 10 april 2012

Tråååkig "utflykt"

Field trip..  Vaknade idag vid 6 och gick upp vid 6.30.  Jag fixade frukost och lunch och när jag var klar med det kom jag på att jag inte behövde ha med mig lunch eftersom att vi skulle få lunch på våran field trip..  Kom till skolan lite efter 8, tog mina hörlurar och gick till web page design.  Jag hann göra lite på min video, ändrade en grej jag gjorde fel igår så att det blev bättre.  Vid typ 8.25 kallade dem alla som skulle på field trip till huvudingången, idag var det "Human Rights Day".  Så då gick jag till mitt skåp och hämtade min jacka och mina tre burkar med mat (canned goods som dem säger här) som man skulle ha med sig.  Vi åkte skolbuss till ISU och där var det en massa talare som man skulle lyssna på.  Dem hade lite typ frukost man fick där och den första talaren som alla lyssnade på var riktigt bra och rolig, jag har för mig att hon sa att hon var en advokat.  När det var klart så var det typ 40 minuter tills alla sessioner med talare började, så jag gick på sånt med Jaime, Taylor, Mark, Kaden, Gabe och några fler.  Den första vi gick på var extremt tråkig, hennes röst var inte alls intressant och man hörde att hon var nervös.  Jag somnade faktiskt till för en liten stund..  Sedan hade vi en halvtimmes lunch, så jag, Gabe och Jaime gick och åt det man fick gratis; pizza...  De andra gick och köpte mat i kafeterian, det fanns typ sju restauranger där.  Det var mest snabbmat, så det var inte bättre än pizza..  Vi gick sedan till den andra talaren, lite bättre talare men fortfarande otroligt tråkigt..  Vi kom lite sent till den, men det kändes ändå som att vi satt där fyra gånger så länge som vi gjorde.  Den "utflykten" var den tråkigaste jag någonsin varit på!!  Vid 2 skulle vi vara tillbaka vid bussarna för att åka tillbaka till skolan, vi kom fram till skolan vid 2.15.  Då gick vi till lektion och det var sista lektionen, government för mig.  Vi skulle bara läsa/skriva anteckningar om första delen i kapitel 13.  Efter ett tag fick vi ett papper där man skulle rita hattar som passar med olika positioner som presidenten har.  Ganska soft lektion.


Efter skolan gick jag hem med Charlie, för vi skulle åka till Deming Park och spela fotboll efter skolan.  Vi som spelade var jag, Charlie, Austin, Mark, Emilee, Bradley, Tanner och Ryan.  Det var rätt kalla vindar, så jag hade långärmat och långbent på mig.  Vi spelade tills typ 5.15,  på slutet spelade vi match med några mexikanare också.  Efter att vi spelat så åkte vi och åt på Taco Bell, men Mark och Emilee åt inte med oss andra där, dem åkte hem tidigare.  Jag betalade för Tanners mat i utbyte mot skjuts hem, fair trade tycker jag.  Hemma gick jag ut med hundarna och sedan duschade jag.  Nu ikväll jobbade jag lite med läxor och har chattat med lite olika folk.  Nu ska jag sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar