Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 11 april 2012

Inte gjort mycket idag

Känner mig lat..  Vaknade idag vid 6 men kom inte upp förrän 6.40.  Gick upp och gjorde mig klar för skolan, kom dit vid 7.58, tog mina grejer och gick till klassrummet.  Jag gjorde klart min musikvideo, den är hyfsat bra tycker jag.  Vi kollade också på sju stycken som var klara, men inte min.  Det var några som var rätt bra faktiskt.  Mellan första och andra lektionen var det klubbar, vi gjorde typ inget där idag.  Sedan var det engelska, där hade fått en uppgift igår som man måste göra med hjälp av datorn.  Men det var något virus som hade spritt sig i skolans datorer, så man fick inte använda dem..  Jag satt och pluggade på sociology istället.  På current issues började vi titta på en dokumentär om Nordkorea efter att ha pratat om faran att dem kan skjuta en bomb mot vilket land dem vill.  Lunchen var som vanligt.  Efter lunchen fortsatte vi titta på dokumentär, den fick en att tänka på dem och hur dåligt dem har det.  Vi skulle anteckna om den filmen, det var sorgligt att se det.  På sociology gjorde jag testet jag inte hade gjort än, det var ganska svårt..  När jag var klar med det gick jag in i klassrummet igen och där gick läraren igenom mer om det vi jobbar med nu.  Inget mer hände där.  På governement pratade vi om del ett i kapitel 13, läraren såg i boken idag att Sverige har en kung haha.  Vi pratade bara en massa, för läraren kunde inte använda datorn.  Vi gick också igenom det vi gjorde igår när man skulle rita hattar.


Jag kände inte för att träna efter skolan, så jag åkte hem direkt.  Fick skjuts hem av Niki och hemma gick jag ut med hundarna.  Jag gjorde mig en macka och satt framför tvn och åt den.  Skönt att bara sitta och göra ingenting efter skolan.  Efter ett tag gick jag och snackade med folk på datorn.  Nu ikväll har jag skypat, gör det just nu också i och för sig, med några kompisar från Cali-resan.  Ska lägga mig tidigare ikväll tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar