Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 24 april 2012

Barca ute.. :(

Trött..  Vaknade som vanligt och gick upp vid 6.30 även fast det var extremt svårt att komma upp..  Jag gick upp och gjorde mig klar och kom till skolan lite efter 8.  Jag tog mina hörlurar och gick till klassrummet, jag blev i stort sett klar med min reklamfilm idag!  Jag ska bara göra några små ändringar i den.  På engelskan fortsatte vi med projektet och samma där, jag är i stort sett klar med några små ändringar att göra.  Jag glömde skicka den till mig själv, så jag kunde inte göra något på det hemma idag..  På current issues satte bara läraren på samma avsnitt av 60 minutes som igår, det mesta av det vi såg hade vi redan sett igår.  Lunchen var som vanligt med folk och mat, Bradley satt nästan med oss idag men gick till sitt vanliga bort.  Efter lunchen fick jag lite hjälp av Mark om vad som skulle komma på sociologytestet, han har det andra lektionen och jag fjärde.  Så jag fick hjälp med det och pluggade lite till det.  Tittade inte speciellt mycket på videon som var på eftersom att det var samma som igår till stora delar.  På sociology hade vi ju då ett test, jag trodde att det skulle vara bara sådana svar som man måste skriva en massa på, men det var ett vanligt test med multiple choice, matching, true or false och short answer.  Det gick bra kändes det som, får se imorgon antagligen vad vi fick på det.  Medan vi väntade på att alla skulle bli klara så kunde vi göra vad vi ville bara vi var tysta, så jag la ner huvudet och blundade.  Jag somnade och började drömma en smula, jag ryckte till efter ett tag och vaknade upp..  När alla var klara så gick läraren igenom vad vi ska göra med nästa kapitel.  Vi ska jobba om religion nu ett tag, big whoop...  Inte direkt mitt favoritämne i skolan om man säger så..  Sist, på government, svarade jag på frågorna om filmen lite snabbt innan vi började.  Sedan skulle vi välja vilken president vi vill göra ett projekt om som ska vara inne på fredag.  Jag valde Thomas Jefferson, vet inte varför dock.  Jag valde bara någon lite snabbt.  Sedan pratade vi mest om det, läraren visade gamla projekt och imorgon ska vi till en datasal och jobba med det.


Efter skolan fick jag skjuts hem av Mark, jag bor typ 10 minuter från honom och inte påvägen, men han skjutsade hem mig i alla fall.  Det var schysst!  När jag kom hem gick jag ut med hundarna och sedan kollade jag om vi har kanalen som CL visas på, jag ville ju se slutet på Barca vs. Chelsea.  Men den kanalen funkar inte, så jag kunde inte se den..  Internet funkade inte heller, så jag kunde inte se vad resultatet var..  Så jag tittade bara på något annat på tv.  Men när Paul kom hem fixade han så internet funkade och då kunde jag kolla vad resultatet var, det var typ 5 minuter kvar av matchen när jag började kolla.  Så jävla segt att Chelsea kvitterade i 91 minuten..  Torres har varit dålig hur länge som helst, och sen gör han mål i det viktigaste tillfället i hans karriär.......  Så Barca är ute och det är skit!!!  Paul fixade lasagne till middag, det var gott.  Nu ikväll har jag bara suttit vid datorn, fixat med twitter och facebook.  Var galet trött ikväll...  Snart ska jag gå och sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar