Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 12 april 2012

Spelade fotboll

Varmt idag..  Morgonen var som vanligt; vaknade vid 6, gick upp vid 6.30 och gjorde mig klar för skolan.  Kom till skolan vid 8, lämnade grejerna i skåpet och gick till klassrummet.  Jag fixade en liten grej på min film och sen la jag över den på en hårddisk som läraren har så att vi kan kolla på den imorgon med alla andras filmer.  När jag var klar med det så satt jag bara och tittade på järnkaminerna.se, kollade på bilder och sånt från matcher.  Sedan var det engelska.  Vi kunde använda datorerna där idag, så jag började leta efter källor om mitt ämne som är huliganism i sport.  Jag trodde att jag hade en uppsats om det skriven hemma i Sverige som jag tänkte att jag kunde få skickad till mig, men mamma och pappa kan inte hitta den, så jag antar att jag skrev allt i skolan...  Vi måste använda oss utav fem källor och fyra av dem måste vara från speciella hemsidor som läraren gav oss, men alla dem suger..  Det får inte bara vara google-sökningar som källor..  På current issues pratade vi om saker som stod i tidningen.  Vi pratade bl.a. om hur vi tycker att man ska behandla någon i rätten som har mördat någon som brutit sig in i mördarens hus, för det var på förstasidan i tidningen.  Det var det vi pratade om mest, hur man ska agera om någon är på ens egendom och i ens hem.  Lunchen var som vanligt med samma mat och personer.  Efter lunchen tittade vi klart på dokumentären om Nordkorea som vi tittade på igår och vi skulle anteckna lite mer om det.  Sedan var det sociology, vi tittade på en film om unga människor som begår seriösa brott mot andra unga.  Det var intressant att titta på, det var en del olika metoder som användes för att behandla tonårsbrottslingar.  Efter att vi tittat på det så pratade vi om det i en liten stund innan lektionen var slut.  Filmen var typ 45 minuter lång.  Sist är det government, vi tittade på ett kort klipp med presidenters misstag i tal och sånt, det var lite roligt att se sånt.  Sedan pratade vi mer om sådant som ska vara på testet imorgon och även där pratade vi lite om hur man ska behandla brott och sånt.


Efter skolan skulle jag träna i gymmet med Charlie, Bradley och Mark, men vi gillar inte att träna där när det är nästan fullt.  Hela basketlaget kom dit, så jag bytte inte ens om.  Vi bestämde oss för att spela fotboll på träningsplanerna ute istället.  Jag åkte med hem till Charlie för att låna ett par fotbollsskor eftersom att jag inte hade med mig mina.  Dem var några storlekar för stora kan man lugnt säga haha.  Sedan åkte vi tillbaka till skolan och vi var sju stycken som spelade.  Vi spelade egentligen inte, vi stod bara där och sköt, haha.  Vi var där tills 5.30 eller något sånt.  Det var skönt väder att vara ute och spela i, inte för varmt och inte för kallt.  Paul hämtade mig och vi åkte och åt på Benjamin's.  Sedan åkte vi hem.  Hemma styrketränade jag lite innan jag gick och duschade.  Sedan har jag bara pluggat, svarat på mail och funderat på vad jag ska välja för ämne tills jag börjar i Jensen igen.  Jag ska välja spanska steg 4.  Kommer med all säkerhet gå sjukt dåligt, för jag har inte pratat det sen innan sommarlovet förra året...  Men jag vill få tillbaka de kunskaper jag hade förut, så då måste man ju träna på det!  Ska nog sova runt 10.30 idag, nu ska jag bara ta det lugnt innan jag ska lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar