Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

måndag 23 april 2012

Kalla vindar

Kalla vindar..  Vaknade idag vid 6 och gick upp 6.30, gjorde mig klar och kom till skolan vid 8.  Tog mina hörlurar och gick till web page design, hörlurarna hade jag eftersom att vi jobbar med reklamerna och det har vi bakgrundsmusik till.  Jag gjorde rätt mycket på den idag och är nästan klar.  Det är inte direkt den bästa reklamfilmen som finns dock, haha.  På engelskan fortsatte vi med projektet, det ska vara inne på onsdag.  Jag fixade en del på det idag, men måste göra mycket på det imorgon så att jag inte behöver göra mycket hemma.. Sedan var det current issues, vi kollade på ett avsnitt av 60 minutes och skrev anteckningar om det.  Lunchen var som vanligt med mat och folk.  Efter lunchen fortsatte vi bara titta på 60 minutes.  På sociology trodde jag att vi hade ett test, men det var uppskjutet till imorgon för att vi behövde mer anteckningar för att klara det.  Vi gick igenom lite om testet, men det kommer inte gå bra för att det är frågor man verkligen måste skriva på och jag har inte pluggat på det..  Så det kommer ju inte gå så bra tror jag inte..  Aja, på government kollade vi klart på filmen, den var bra!  Precis när klockan ringde kl 3 så delade läraren ut ett papper med uppgift om filmen.  Men vi hann inte gå igenom det eftersom att vi skulle till homeroom kl 3 för att få våra betyg, så vi tog bara med det utan att få det förklarat.  I homeroom fick vi våra 6-veckorsbetyg och inget mer.  Jag snackade mest med Ali där inne, eftersom att det är henne jag ska på prom med.  Så vi snackade om sånt, men jag snackade även med Charlie.  Mina halvtidsbetyg är helt ok; 2 A- och 3 A.  Så mitt GPA är 3.868 av 4.0.


Efter skolan gick jag hem med Charlie och var där ett tag.  Vi åkte sedan till Wendy's och käkade, mötte Bradley där och sedan åkte vi till South HS för att kolla på en softballmatch.  Charlies flickvän spelade, så jag och Bradley åkte med.  Det var riktigt kallt att sitta där och kolla pga av vinden, det var två matcher att kolla på också.  JV spelade båda matcherna och i softball så är det ingen tidsgräns, det är typ bäst av 7 innings eller något sånt.  Inte den mest underhållande sporten, men det var helt ok ändå.  Det jobbigaste var bara den extremt kalla vinden som var..  Men efter matcherna åkte jag med hem till Charlie och Paul hämtade mig därifrån.  Hemma pluggade jag lite, skypade med Jossi och Victor och nu ska jag gå och sova.  God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar