Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 31 juli 2011

Hos värdfamiljen

Igår vid 11-tiden kom vi fram till flygplatsen i Indianapolis och vi alla var sjukt trötta för vi hade inte sovit sedan morgonen innan. Min värdpappa hämtade mig och vi åkte till en restaurang och åt lunch, det var rätt så gott. Sedan åkte vi hem och jag fick se huset, men jag var så trött så jag la mig och vilade typ direkt och senare på dagen åkte vi och lämnade Nick, min värdbror, på sitt jobb och sedan åkte vi och handlade lite. Jag var så trött igår så jag la mig för att sova tidigt.

Idag var vi på Pauls, min värdpappas, jobb och hämtade ett formulär som måste fyllas i innan jag börjar träna med skollaget. Efter det åkte vi till en kinabuffe och käkade lunch och det var också gott, sedan hämtade vi Nick hos son polare och åkte och lämnade honom hemma. Vid 2.30 p.m. åkte vi till staden "Turkey Run" och där spelade jag min första runda golf i hela mitt liv. Det var roligt men sjukt varmt och jag tror att jag fick en del färg. Både Paul och hans kompis Larry tyckte att jag var bra, men jag vet inte, vissa hål gick bra och vissa inte men det var roligt. Jag fick också köra golfbilen hela tiden vilket var sjukt roligt! Vi spelade i typ 5-6 timmar och vi kom hem igen vid 9-tiden tror jag och då gick jag in och bara tog det lugnt. Hoppas att min förkylning blir bra snart så jag kan träna så snabbt som möjligt!

Imorgon ska jag upp tidigt och åka till träningen för tränaren vill gå igenom formuläret som jag fyllde i idag. Resten av dagen vet jag inte vad jag ska göra.

(Jag lägger ut bilder när jag inte skriver så mycket eller när klockan inte är över midnatt.)

1 kommentar:

  1. Det låter som om du har det bra :-).
    Hälsn. mamma

    SvaraRadera