Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 6 juli 2011

Ny resväska

Resväskan jag köpte igår var vit med några gråa detaljer, hoppas inte att det är allt för vanligt med en vit resväska så att jag kanske känner igen den lättare. Väskan är av märket Samsonite vilket ska vara ett bra märke på resväskor. Den har också ett speciellt lås som bara tullen har en nyckel till som är bra att ha om man vill låsa väskan utan att tullen ska bryta sönder låset, låset heter TSA (kan vara bra att veta).

Idag hände inte speciellt mycket förutom att jag och mamma satt och gick igenom alla papper som jag har fått från EF, så nu är det överstökat. Jag var även ute och sprang en vända, känner att jag måste bättra på konditionen en smula och det är ju bra att inte bara sitta hemma och dega i soffan tills det är dags att åka heller. Ikväll ska jag nog kolla på Sverige-USA i dam-VM, kan bli en bra match.

Imorgon har jag planerat att kanske dra ut och springa en vända med Niklas och sen ska jag träffa Felix från klassen och käka lunch, ska bli trevligt.

Bilder på resväskan:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar