Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

onsdag 9 maj 2012

Två vikarier

Typ hälften så kort nu..  Morgonen idag var precis som igår; vaknade samma tid, fixade frukost och kom till skolan vid 8. Tog mina hörlurar och gick till klassrummet.  Idag hade vi vikarie i web page design, men vi jobbar bara med våra musikvideor, så vi behöver inte riktigt en lärare som lär ut för tillfället.  Jag har gjort mer på min video nu, den är faktiskt inte allt för dålig tycker jag.  Sedan var det engelska, vi var där i typ fyra minuter innan alla juniors och seniors skulle gå till aulan för att få information.  Det var om att man inte ska dricka och köra på prom night.  En sheriff delade med sig av en händelse från när han pluggade till polis som involverade en 16-årig tjej som körde full och krockade med en 21-årig snubbe, dem båda dog.  Han berättade det i detalj så att vi skulle föreställa oss det och kanske skrämma folk från att sätta sig bakom ratten efter att ha druckit.  När det var slut skulle alla seniors stanna och få lite annan information om graduation och sånt.  Sedan gick vi till andra lektionen och där jobbade vi bara med vårat ordpaket som vi fick i början av trimestern, vi var nämligen där i typ 20 minuter.  På tredje lektionen pratade läraren om statsvalet som var igår för state senator och sånt tror jag.  Lunchen var nästan som vanligt, jag satt på andra sidan bordet idag än vad jag brukar och det kändes jättekonstigt, haha.  Efter lunchen fortsatte vi bara titta på den brittiska kriminalserien.  På sociology hade vi också vikarie, så vi fortsatte med ett avsnitt av dr. Phil om folk som har gått ur religiösa sekter typ som dem har levt i hela livet.  När det var slut jobbade vi med frågorna vi hade.  Jag blev nästan klar med alla frågor, har bara nummer åtta kvar nu av 11.  På government fortsatte vi bara titta på grejer om 11 september, 2001.  Det är läskigt att se hur det verkligen gick till..  Sedan lyssnade vi också på lite amerikansk musik skriven efter terroristattacken.


Efter skolan gick jag och klippte mig, det är typ hälften så kort nu.  Paul hämtade mig där och vi åkte sedan och åt kinamat.  Vi åkte sedan och handlade lite på Wal Mart, jag behövde lite grejer där.  Vi kom hem vid 6.20, Paul gick ut och klipper nu gräset.  Jag är bara inne och gör ingenting.  Kommer lyfta ikväll också, kändes bra igår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar