Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 8 maj 2012

Kommer inte på någon bra rubrik ..

Besviken..  Vaknade idag vid 6 men kom inte upp förrän 6.45.  Gick upp och gjorde mig klar för skolan.  Kom dit lite efter kl 8, tog mina hörlurar och gick till klassrummet.  Under hela den här veckan är vi inte tillåtna att använda internet, så på web page design fick vi hämta grejer snabbt från internet om vi verkligen var tvungna  att ha bilder eller något.  Men jag "handritar" allt än så länge.  Min musikvideo den här gången är för låter 'Somewhere over the rainbow' om jag inte har sagt det tidigare.  Sedan gick vi till homeroom, vi skulle rösta på årskursens typ elevråd eller något i den stilen.  Det tog typ fem minuter innan alla var klara, men vi var där i drygt 20 minuter.  Så jag snackade bara med Charlie och Ali medan vi väntade på att gå till nästa lektion.  Sedan var det engelska, vi hade ett test där om berättelser vi läste förra veckan.  Det gick väl sådär må jag säga, men jag vet inte det exakt hur det gick..  Efter testet pratade vi om en annan text i boken från Martin Luther King, Jr.  På current issues började vi titta på ett annat avsnitt av 'The Inspector Lynley Mysteries', det är en rätt bra brittisk kriminalserie.  Lunchen var som vanligt, åt en jordnötssmör- och syltmacka, lite nötter och en flaska vatten och jag satt med de vanliga människorna.  Efter lunchen fortsatte vi bara titta på samma avsnitt.  På sociology gick vi igenom mer grejer, vi jobbar nu med religion..  Vi har ett papper med en massa frågor som vi ska svara på och vi fick lite hjälp med det idag.  Vi gjorde inget mer än det faktiskt.  På government tittade vi på en film gjord av CNN om 11 september, 2001.  Allt var riktiga bilder från människor som var där och såg det.  Det var en intressant men sorglig film.  Vi hann inte se klart den, så jag hoppas vi fortsätter imorgon.

Efter skolan hade jag tänkt dra och springa lite.  Jag vet inte varför, men jag ändrade mig och Paul hämtade mig istället...  Jag gjorde mig själv riktigt besviken, hittar bara inte motivationen till det....  Kommer lyfta lite ikväll innan jag går och lägger mig!!  Hemma har jag ätit middag och inte mycket mer..  Ska försöka lägga mig lite tidigare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar