Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 19 maj 2012

Holiday World


Börjar med att säga att om ni inte ser/tänker på felet som är på medaljen så är det att den är ca 10 år gammal, man tycker ju att dem kunde haft en nygjord?  Men jag ska ju iofs vara glad att jag fick något över huvud taget!!


Varje gång jag har tänkt att skriva här de senaste dagarna så har antingen internet varit nere eller så har jag somnat innan jag skrivit..  Så det kommer inte bli mycket detalj från skoldagarna, bara typ en sammanfattning av vad jag kommer ihåg.


På web page design jobbade vi bara med våra musikvideor, det går rätt bra men det kommer nog bli den sämsta videon hittills haha.  För att låten suger och det är svårt att göra något bra av det..  På engelskan har vi jobbat med korta historier i boken, svarat på frågor om dem och sånt.  Vi skulle ha ett test, men det blev inte så.  På current issues har vi som vanligt kollat på filmer och skrivit lite anteckningar om dem.  På sociology har vi jobbat med civil religion och i torsdags skulle vi haft ett test, men läraren kände för att titta på survivor istället.  Det var bättre än ett test haha!  Jag gick också och pratade med rektorn om finals, och hon hade fixat så att jag inte behöver ta dem.  Sjuuukt nice!!!!!  På government har vi jobbat med rättegångar och sånt och i torsdags hade vi test på det.


Igår, fredag, åkte jag, Nicole, Bradley och Jaime till Holiday World.  Det är hälften vattenpark och hälten nöjespark.  Nöjesparken är som Liseberg, för det fanns några vattengrejer där också.  Vi åkte från Bradley vid 8.30 och kom fram typ en halvtimme efter det hade öppnat.  Vi var i vattenparken först, det var den roligaste delen av parken tycker jag.  Det var en massa olika vattenrutschkanor som vi åkte, vi käkade där och så var det en grej som hetter "Lazy River" där man bara gled runt på en badring vilket var nice.  Den andra delen av parken hade massa berg- och dalbanor och sånt.  Vi var där i typ två timmar.  Innan vi skulle åka hem så käkade vi på ett tacoställe, det var riktigt gott.  Det tog typ tre och en halv timme att åka till parken och tre timmar att åka hem.  Vi stannade på Wendy's och dem andra köpte glass och jag köpte en slushy.  Paul hämtade mig hos Bradley och när vi kom hem så somnade jag nästan direkt.  Jag kunde inte ta några bilder för att min kamera fungerar inte..


Idag ska jag till Charlie och kolla på CL-finalen.  Åker snart.

1 kommentar:

  1. Va bra att du fixade så du slapp göra finals. Då har du inte många skoldagar kvar va?

    SvaraRadera