Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 22 maj 2012

Opting out

Tar tag i det..  Vaknade idag vid 6, gick upp vid 6.40.  Jag gjorde frukost och lunch och sedan gjorde jag mig klar för skolan.  Kom dit vid 8.05, lite senare än vanligt, men det var lugnt.  På web page design jobbade vi bara med videon igen, börjar bli tråkigt nu haha, men jag måste stå ut nu de sista dagarna.  Efter första lektionen gick vi till homeroom för att rösta på nästa års "senior class president" och sånt tror jag att det var.  Snackade mest med Charlie och Ali där.  Sedan var det engelska och vi fortsatte där vi slutade i fredags och sedan började vi med lite dikter, läste om en diktskrivare och några av hans verk.  Sedan var det current issues, vi fortsatte titta på samma grej som förra veckan och tog lite mer anteckningar.  Lunchen var som vanligt, men jag gick och skulle "opt out" från mina finals.  Mr. Menser som har hand om det sa att jag skulle komma tillbaka till honom och prata efter tredje lektionen, men att jag troligtvis kommer kunna slippa dem.  Efter lunchen fortsatte vi bara med filmen och anteckningarna.  Så jag gick sedan till mr. Menser och han sa att jag måste prata med alla mina lärare om det är ok att jag slipper deras final även fast jag var borta i fem dagar. Så jag gick till fjärde lektionen och frågade vad mr. Mikesell tycker om det och han var tveksam till en början men sa sedan att jag kan troligtvis få slippa den.  Så det tar jag som att jag kan slippa den.  På lektionen sen kollade vi på survivor igen, kollade klart på det mesta av avsnittet.  Vi har lite kvar på reunion, det ärlite intervjuer och sånt, men vi såg vem som vann och jag ville att en annan skulle vinna..  Men det var det enda vi gjorde på den lektionen.  Sedan var det government, vi fick en uppgift som ska in på onsdag och sedan började vi kolla på en film.  Jag somnade till lite i filmen, men vaknade efter ett tag och fortsatte kolla.  Efter lektionen frågade jag mrs. Theisz om jag måste göra hennes final och hon sa att självklart behöver jag inte göra den.  Hon tycker att min Cali resa var ju del av mitt år och att det inte är några problem alls.  Så den reaktionen blev jag glad över.


Efter skolan skulle jag, Nicole, Jaime, Bradley, och Charlie spela fotboll.  Men det var kalla vindar, så vi bestämde oss för att inte spela.  Jag och Bradley åkte hem till Charlie ett tag, för ingen av oss kände för att åka hem.  Där gjorde vi inte mycket, men det var bättre än att vara hemma ensam.  Vi kollade på tv och bara "hängde".  Bradley skjutsade hem mig vid 5.30.  Hemma hjälpte jag Paul lite med maten, vi åt spaghetti och köttbullar.  Det var gott!!  Hjälpte honom att lägga undan maten och sedan gjorde jag inte mycket.  Vid 9 bestämde jag mig för att jag måste ta tag i att börja röra på mig, så jag fick in ett styrkepass på ca en timme där.  Kändes riktigt skönt efteråt!!  Jag gick och duschade och nu ska jag sova, god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar