Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

tisdag 15 maj 2012

Speciell..

Känns speciellt..  Morgonen som vanligt, bara det att det var svårare att komma upp idag.  Gick upp och gjorde lunch, hann inte fixa frukost så jag tog bara en brödskiva och åt så att jag kunde ta lite kosttillskott.  Gjorde mig klar för skolan och kom dit lite efter 8 som vanligt.  Tog mina hörlurar och gick till klassen.  Jag gjorde lite mer på sången idag, har fått den fula grisen att gå och "dansa" lite.  I slutet av lektionen kom en 'student worker' och hämtade mig för att en typ ass. rektor eller något skulle prata med oss utbytesstudenter.  Så idag var första gången jag såg den tredje, en tjej från Vietnam.  Hon hade skrivit en sammanfattning av något som vi hade skrivit på ett papper förut för presentationen av oss på en 'Seniors Honors Banquet' på kvällen.  Kom tillbaka till klassrummet när det var typ 2 minuter kvar.  Sedan var det engelska, vi fick en ny kort berättelse att läsa och jämföra med en annan berättelse vi läst förut.  Det tog nästan hela lektionen, men på slutet hann jag skriva lite till på uppgiften från igår.  På current issues pratade läraren en massa om kärlek, jag har ingen aning om varför han gjorde det..  Men jag lyssnade inte så mycket, för jag jobbade på engelskagrejen.  Lunchen var som vanligt med mat och folk.  Efter lunchen tittade vi på något om talibaner och Afghanistan och skulle anteckna lite.  Medan vi tittade på den så fortsatte jag med engelskan.  Hade tre berättelser kvar att sammanfatta.  Jag blev klar med det när det stod 12.42 på klockan, och den ringde 12.43, haha.  Sedan var det sociology, jag jobbade lite med frågorna vi har, men hann inte göra så mycket för vi började titta på Lejonkungen.  Vi skulle skriva massa anteckningar om det och hur det relaterar till sociology och civil religion..  Märkte nu att dem har massa budskap i Disneyfilmer som man inte vet om som barn, till exempel så gick hyenorna som marscherade för Scar som Nazi'z gick under tiden dem regerade i Tyskland.  Sist var det government, läraren gick igenom mer om rättegångar och sånt.  Sedan fick vi ett papper att fylla i med olika rättegångar så vi skulle sammanfatta dem i en mening.  Blev klar med det typ fem minuter innan vi slutade.

Efter skolan hämtade Paul mig och vi åkte hem, för jag var tvungen att hämta mina kostymbyxor, fina skor och en skjorta.  Man fick nämligen inte ha jeans eller shorts under våran 'gown', det var kostymbyxor eller chinos som gällde.  Innan vi åkte hem så svängde vi förbi Dollar General och köpte lite grejer, jag behövde ett skärp för att mina andra var borta.  Jag köpte ett riktigt snyggt skärp faktiskt och det var bara sju dollar.  Så hemma bytte jag om och vi åkte tillbaka till skolan vid 5, det var samling för alla som skulle vara med på banketten kl 5.30.  Jag kan inte fatta att min röda skjorta och mina kostymbyxor fortfarande passar med tanke på att jag köpte dem i nian.  Banketten var för folk som har fått stipendier och sånt.  Men vi utbytesstudenter var bara där för att vi är utbytesstudenter, vi fick en medalj var som fick en att känna sig väldigt speciell.  Ni kommer förstå vad jag menar när ni ser bilden på medaljen..  Vi hade våran cap & gown på oss.  Det hela tog typ två timmar, men det var kul att se alla olika stipendier som folk får.  Min kamera har det tydligen hänt något med, för att linsen på den går inte ut när man sätter på den och efter ett tag står det bara att det är något linsfel och att den stängs av...  Jag har ingen aning om vad som kan ha hänt med den.  Så Chris ska ta in en USB-sticka till skolan imorgon som jag ska få låna och lägga upp bilder, det är schysst tycker jag!!!  Vi åkte sedan till Benjamin's och åt middag, jag åt något ris och någon god kyckling.  Sedan åkte vi hem och jag har inte varit hemma sådär jättelänge.  Men nu ska jag gå och sova, god natt!!

Bild tagen med mobilen.  Kan ni se något fel med den?




Annars såg den ut såhär

1 kommentar: