Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

torsdag 10 maj 2012

Ångrar mig lite

Hämtade den..  Morgonen som vanligt, svårt att komma upp men kom upp efter 45 minuter.  Fixade lunch och gjorde mig klar.  Kom till skolan lite efter 8, tog mina hörlurar och gick till klassrummet.  Jag är nog klar med min musikvideo nu, har inte hela sången dock.  Men jag tror att dem ska vara klara imorgon, så därför avslutade jag den på ett hyfsat ställe.  På engelskan skulle juniors göra ett test som måste göras, läraren frågade mig och Jona om vi är juniors eller seniors, så vi sa seniors.  Vi behövde då inte göra testet, så jag jobbade med ordhäftet och gjorde klart nästan två sidor.  Sedan var det current issues, vi pratade om att Obama har gått ut med att säga att han stödjer homosexuella bröllop.  Jag tror att han mest går ut med det nu för att han är desperat för röster.  Sedan var det lunch, var som vanligt bara det att jag hade lite annat att äta.  Efter lunchen fortsatte vi bara titta på den där brittiska kriminalserien, det började bli spännande och när det var som mest spännande ringde klockan för att lektionen var slut..  Så vi får se det imorgon.  På sociology tittade vi på survivor från igår, den sista mannen som var kvar åkte ut.  Så nu är det bara fem tjejer kvar.  När det var slut gick vi igenom frågorna vi har i läxa tills imorgon.  När vi går igenom det så ger typ läraren oss svaren på frågorna, så det är ju bra haha.  På sista lektionen, government, hade vi vikarie och vi tittade klart på filmen om World Trade Center.  Sedan fick vi typ fem frågor om det att svara på, det var ganska lätt, men jag fick skrivkramp för att jag skrev snabbt och en hel del.  När alla var klara med det läste vi en artikel från den sist räddade, typ mest hans tankar och sånt.  På slutet av lektionen gick jag och Jona till dean's office och frågade mr. Menser om vi som utbytesstudenter kan skippa alla våra finals som seniors eller om vi bara kan skippa en som juniors.  Han skulle kolla med rektorn, för tydligen står vi som juniors...  Jag frågade om jag kan skippa dem även om jag var i Cali i en vecka, för dem hade satt det som att det inte skulle vara emot mig.  Men han sa att det gäller inte när det kommer till finals, jag missade fem dagar, så därför har jag missat för många för att skippa...  Man får missa max två dagar för att kunna skippa dem..  Så då blev jag sjukt besviken, det betyder att jag måste komma till skolan i alla fall för att bara göra finals och sen kan jag gå hem.  Hade jag inte varit tvungen att göra finals så skulle jag inte behöva gå till skolan den sista veckan...


Efter skolan åkte jag med Ethan ner till köpcentret, han skulle köpa en slips och jag skulle hämta upp min tuxedo.  Jag testade den och skorna var lite för små, så jag måste åka tillbaka dit på lördag morgon och hämta ett par större, för dem hade inga inne i min storlek..  Jag ångrar lite nu att jag inte bara använder min kostym och köpte en vit skjorta, för det kostade typ 130 dollar och jag hade redan betalat lite förra gången.  Aja, det är ju för sent nu, haha.  Men efter jag hade fått den så åkte vi hem till Ethan, spelade lite xbox medan vi väntade på hans polare, Dakota, att komma.  Vi gick sedan ut och "played catch", vilket är att kasta en baseball till varandra och ha såna där handskar.  Sedan spelade vi lite fotboll och kastade lite med en amerikansk fotboll.  Efter typ 45 minuter åkte vi till en kinarestaurang och åt buffé, det var rätt så gott.  Ethan skjutsade mig till en bensinstation där Paul hämtade mig.  Kom hem för inte speciellt länge sen, har inte gjort något hemma.  Ska försöka lägga mig lite tidigare idag, jag vet att det inte kommer hända, men ändå... Haha.

1 kommentar:

  1. Du går bara på "Prom" en gång i livet och då kan de väl vara värt att hyra en tuxedo :)

    SvaraRadera