Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 13 maj 2012

Prom !!

Kommer inte ihåg vad jag gjorde i skolan i fredags, jag kommer bara ihåg att vi kollade på musikvideorna i web page design och att jag hade ett test i sociology som jag fick 39/40 på.  Efter skolan hade jag ingen skjuts hem och Paul kunde inte hämta mig för han var typ en timme bort.  Så jag gick hem till Charlie och åkte med honom och Ryan för att hämta deras tuxedos.  Åkte sedan med Charlie och kollade på hans flickväns softball match som dem vann ganska enkelt.  Fick sedan skjuts till Pauls kontor där han var på kvällen och vi åkte sedan hem.  Jag gick och la mig rätt tidigt för att jag skulle vakna vid 9 på lördagsmorgonen.


Prom..  På lördagen gick jag upp vid 9.15 och jag och Paul åkte till Seno så att jag kunde hämta upp mina skor till min tux.  Vi åkte sedan hem igen och jag gjorde inte mycket tills kl 2.  Då började jag göra mig klar; duscha, borsta tänderna igen, fixa håret, packa en väska med kläder och ta på min min tux.  Paul skjutsade hem mig till Ali vid 3.50.  Hennes pappa släppte in mig och hon kom ner efter ett tag.  Hon har en riktigt trevlig familj.  Vi gick ut och tog lite bilder innan vi skulle åka till Charles.  Ali's föräldrar åkte med dit, hennes pappa körde.  Där mötte vi upp dem vi skulle äta och sånt med innan prom.  Vi tog mer bilder där innan vi åkte till Deming Park.  Där var de flesta från skolan som skulle på prom.  Det togs mer bilder där med massa andra människor.  Efter typ 45 minuter där åkte vi och släppte av Ali's föräldrar hemma hos dem, sedan åkte vi till hennes syster så att dem kunde få en bild tillsammans och efter det åkte vi till Pino's där vi mötte Charles, Sierra, Vasco och Kaci och åt.  Vi fick vänta länge på våran mat, dem sa t.o.m. att dem hade antingen glömt oss eller slarvat bort våran mat, men vi fick den tillslut haha.  Jag åt lasagne och Ali åt någon kyckling.  Vi åkte sedan direkt till Hulman Center där prom var, det är ISU's hemmaarena för basket.  Vi var där typ 20 minuter innan det började.  Sedan under kvällen så dansade man bara en massa, snackade med polare och sånt.  Och det var inte som i filmer att den mest populära killen och tjejen blir kung och drottning.  Dem som vann har jag aldrig hört talas om, Julian var nära att vinna men fick inte tillräckligt med röster.  Efter att prom var slut så åkte vi hem till Jodie för att byta om, väntade på att Jacob skulle komma och sedan åkte vi till något ställe som heter "The Landing" där det var 'after prom' för juniors.  Vi var bara där i typ 45 minuter innan vi behövde åka för att Ali skulle vara hemma mellan 2-2.30.  Hon skjutsade hem mig först, jag kom hem typ 2.20 tror jag.  Satt och kollade lite på tv innan jag gick och la mig,  för jag var inte trött.  La mig typ vid 3.30 eller nåt.


Vaknade idag vid 12, men gick inte upp förrän 1.  Vi åkte till Seno vid 3.30 så att jag kunde lämna tillbaka min tux.  Sedan åkte vi hem och jag har verkligen inte gjort någonting idag, har bara varit sjukt trött och seg och har inte orkat någonting..


Jaime och jag
Jag och Niki
Jag och Ali
Jag och Ali
Jag och Ali
Jag, Vasco och Charles
Jag och Ali
Jag, Bradley, Ryan, Cam, Michael och Charlie
Jag, Adam, Dalton och Julian
Jag och Nicole 
Utbytesstudenterna, Jona och jag
Jacob och jag
Jacob, Jodie, jag och Ali
Jag, Chris och Dan
Jag, Bradley, James och Jona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar