Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

söndag 19 juni 2011

Heldag på sjön

Igår skulle jag egentligen ha dragit till Rålis vid 12 med några från klassen, men som tur var så bytte vi dag. Jag vaknade 12.30 och då var det typ 13 grader och regn ute, inte speciellt skönt att sitta ute då. Det var ju tur så då var jag hemma och inne hela dagen tills det var dags att åka till Saltjö Boo för match mot Boo FF, vädret var mycket bättre på kvällen. Vi ledde flera gånger i matchen men tillslut blev det torsk med 5-4, seegt!

Idag skulle jag ta tåget kl 09.29 från stationen så jag fick gå upp ganska tidigt. Jag och Hugo skulle åka och fiska med min farfar och det var sjukt skönt att sitta i båten ute på sjön hela dagen. Vi kom ut någon gång runt 11-tiden och drog upp båten vid 19-tiden så det blev en heldag därute. Det enda tråkiga var att vi inte fick någon fisk, men det smällde flera gånger, vi hade hugg på kroken minst 10 ggr var men inget ville fastna... När vi kom hem så käkade jag och Hugo och vid 22-tiden så skjutsade vi hem honom. Man blir galet trött av att sitta ute på sjön en hel dag, men som sagt, det är sjukt skönt och roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar