Utbytesår

Jag kommer att åka till USA, närmare bestämt Terre Haute, Indiana, för ett utbytesår 2011-2012. I den här bloggen kommer jag att försöka skriva så mycket som möjligt innan, under och kanske t.o.m. efter mitt utbytesår. Det blir en upplevelse jag aldrig kommer glömma och det kommer vara sjukt roligt! :)

lördag 19 februari 2011

High school

I onsdags var på ett infomöte på EF inför mitt år på high school i USA. Vi fick stå typ 30 pers och trängas i ett litet rum och lyssna på vad de hade att säga inför resan.
      De sa att man normalt brukar få sin placering runt maj-juni, men jag hade turen att få en redan nu i februari. Jag ska till Indiana och det verkar vara en riktigt bra placering jag har fått. Det är en s.k. "single host", alltså en ensam förälder. Han ringer mig typ en gång i veckan och då pratar vi typ i 30-45 minuter varje gång. Innan jag åker till min värdfamilj så ska jag på "EF Camp", avgång för den är från Arlanda den 16 juli. Taggar galet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar